Wpływ wieku Polaków na poziom konsumpcji
Jeśli zastanawiasz się co ma wspólnego struktura demograficzna z zakupami, już wyjaśniam.
Im mniej klientów, tym mniejsza sprzedaż. Im mniejsza sprzedaż, tym więcej firm znajdzie się w kłopotach i aby utrzymać się „na powierzchni” będzie chwytało się wszelkich możliwych sposobów, by przetrwać. Oczywiście nie we wszystkich branżach zjawisko to będzie równie nasilone.
Faktem jest jednak, że Polska staje się krajem, w którym społeczeństwo szybko się starzeje i grono osób, które zazwyczaj napędza gospodarkę, zaczyna się szybko kurczyć.
Pamiętaj też, że rentowność wielu biznesów jest na tyle niska, że spadek liczby klientów o 10-15% przy stale rosnących kosztach stałych, może zachwiać ich sytuacją finansową. Tego z pewnością każdy przedsiębiorca wolałby uniknąć.
To, czego możemy spodziewać się my, konsumenci w najbliższych miesiącach to coraz bardziej agresywne kampanie reklamowe. Specjaliści od sprzedaży nie ustaną w wysiłkach, aby sięgnąć do naszej kieszeni. Pytanie, czy jesteśmy na to przygotowani? Obawiam się, że nie do końca.
Zwróć uwagę, że już dziś coraz mocniej reklamuje się formę płatności, której nazwy nie będę używał, by nie robić nikomu reklamy, a której hasłem jest: „Kup dziś – zapłać za 30 dni”. Z pewnością wiesz o co chodzi.
Zastanówmy się przez chwilę.
Jeśli ktoś nie ma 200-300 zł, aby kupić coś w danym momencie, to czy naprawdę powinien to kupować?
Nie. Kupuje dlatego, że ktoś mu podsuwa nową formę płatności. Tym samym odwleka się to, co niemiłe (zapłatę) na rzecz tego, co miłe tu i teraz (system nagrody) się raduje.
Tyle że za 30 dni przyjdzie nam zapłacić za to co w międzyczasie mogło się nam już znudzić i co w dużej mierze kupiliśmy dlatego, że ktoś dał nam taką możliwość.
To takie trochę kupowanie „na zeszyt”, tylko w nowej formule.
Skorzystał zatem sklep i fintech oferujący płatność. A klient? W chwili zakupu miał chwilę radości, ale czy o to w tym chodzi? Obawiam się, że nie.
Dlatego następnym razem podczas zakupu produktu spoza listy rzeczy niezbędnych zastanów się dobrze, czyje cele realizujesz?
Więcej o tym, jak różne formy płatności wpływają na decyzje zakupowe oraz o sile nabywczej Polaków piszę w swoim e-booku 📚👇
„Jak mniej kupować” to książka, dla każdego, kto łapie się na tym,
że kupuje za dużo i zaczyna to dla niego stanowić problem.
Na blisko 180 stronach, Czytelnik otrzyma informacje na temat
mechanizmów konsumpcjonizmu i mnóstwo praktycznych porad
jak z nimi walczyć na co dzień.
E-book dostępny jest w trzech formatach: PDF, EPUB, MOBI
Sprawdź szczegóły 👉 KLIKNIJ
Dodaj komentarz