Jaki wpływ na decyzje zakupowe mogą mieć inflacja i obawa o utratę pracy?

jak mniej kupować decyzje zakupowe

Przyznasz, że dane z grafiki nie napawają optymizmem.
Pytanie, czy możemy jakoś wykorzystać te informacje?

Zarówno na inflację, jak i utratę pracy nie mamy dużego wpływu.

Możemy jednak zatrzymać się na chwilę i spróbować zadać sobie kilka pytań.
Jednym ze skuteczniejszych mechanizmów, który wykorzystują firmy, aby coś nam sprzedać jest wykorzystanie, lęku, strachu, obaw o jutro i zaproponowanie nam wówczas swoich produktów na polepszenie nastroju. Jest to szczególnie łatwe w dobie internetu, gdy algorytmy śledzą każdy nasz ruch, wiedzą, na jakie strony wchodzimy, jakie czytamy artykuły etc.

Wystarczy, że na swoich social mediach podzielisz się informacją o obawach o utracie pracy, zajrzysz na artykuł jak sobie radzić po stracie pracy, algorytmy podchwycą taką informację i zaczną Cię urabiać. Niekoniecznie zgodnie z Twoimi potrzebami.

A gdyby tak wykorzystać ów strach na własną korzyść tzn. do podejmowania jeszcze bardziej racjonalnych decyzji zakupowych? Utrata pracy to z reguły bardzo duży problem, a jeśli mamy zobowiązania kredytowe to już mega problem. Pytanie ile masz oszczędności na taką okoliczność?
5-10 tys. zł, więcej a może mniej?

Już jakoś tak jest, że kiedy próbujemy się do czegoś zachęcić, idzie nam trudno. O wiele lepiej jest się nieco postraszyć zadając w pełni zasadne pytanie? A co będzie, jeśli stracę pracę?

Czy ta masa rzeczy zalegających moje mieszkanie, z których części nawet nie wyjęłam z opakowania pozwoli mi opłacić rachunki?

Nie wierzysz w takie rzeczy?

Ostatnio jedna z kobiet, obserwujących mój profil zamieściła u siebie post z informacją, że w samym 2022 roku sprzedała blisko 300 niepotrzebnych jej rzeczy. Głównie ubrań. Robi wrażenie prawda?

Gratuluję jej ogromnie👏
Taki przykład pokazuje idealnie jak wiele rzeczy, którymi się otaczamy nie jest nam potrzebnych, a zakładam, że nie są to jedynie nietrafione prezenty świąteczne czy urodzinowe?

Podsumowując, szczególnie teraz każde 100 zł nabiera zupełnie innej wartości.
Warto je wydać na zdrowie, wiedzę, edukację, ale nie kolejne „zapychacze” otoczenia.

zródło:
European Consumer Payment Report 2022, badania przeprowadzonego przez firmę Intrum

Chcesz poznać więcej mechanizmów, które mają sprawić, aby klienci kupowali rzeczy, których nie potrzebują?
Chcesz dowiedzieć się jak stawić czoła szaleństwu konsumpcjonizmu?
Sprawdź e-book mojego autorstwa 📚👇

jak mniej kupować

Poznaj e-bookJak mniej kupować

„Jak mniej kupować” to książka, dla każdego, kto łapie się na tym,
że kupuje za dużo i zaczyna to dla niego stanowić problem.

Na blisko 180 stronach, Czytelnik otrzyma informacje na temat
mechanizmów konsumpcjonizmu i mnóstwo praktycznych porad
jak z nimi walczyć na co dzień.

E-book dostępny jest w trzech formatach: PDF, EPUB, MOBI
Sprawdź szczegóły 👉 KLIKNIJ

Możesz również polubić

Dodaj komentarz