Spis treści e-booka „Jak mniej kupować”

O czym dokładnie jest ten poradnik?

Wstęp – skąd pomysł na publikację? 7

Część 1

     

      1. Konsumpcjonizm vs minimalizm
        Czy naprawdę nie ma złotego środka 18

      1. Siła nabywcza
        Na ile tak naprawdę nas stać 22

      1. Demografia
        Dlaczego obecne negatywne trendy w strukturze wiekowej Polaków mają znaczenie 31

      1. Budżet domowy
        Dlaczego każdy powinien prowadzić chociażby najprostszą jego wersję? 36

      1. Dlaczego kupujemy
        Co tak naprawdę wpływa na to, że kupujemy te, a nie inne produkty 41

      1. Zakupoholizm
        Problem, o którym praktycznie się nie mówi i nie pisze, pomimo że dotyczy kilku procent społeczeństwa 49

      1. Kupowanie impulsywne vs kupowanie kompulsywne
        Czym się różnią i jak wiedza o tym może nam pomóc 53

    Część 2

       

        1. Na tropie klienta
          O sytuacji, kiedy sklep wie o kliencie więcej niż jego najbliżsi, i o namawianiu do nieskrępowanej konsumpcji nawet kosztem utraty oszczędności. 56

        1. Google, Facebook, Instagram
          To one coraz częściej inicjują proces zakupowy 60

        1. Big data, algorytmy
          O tym, jak gromadzone o nas dane coraz częściej decydują o tym, co kupujemy 65

        1. „Chciwość jest dobra”
          Jak firmy próbują dotrzeć do klientów na każdy możliwy sposób 71

        1. O potędze „za darmo”
          Dlaczego tracimy głowę, gdy widzimy, że coś jest „za darmo” 77

        1. Postarzanie fizyczne i psychologiczne
          Co robią firmy, aby zniechęcić nas do już posiadanych przedmiotów 81

        1. Naśladownictwo
          Czy neurony lustrzane wpływają na nasze decyzje zakupowe 88

        1. Przywiązywanie się do przedmiotów
          Co takiego się dzieje w naszych głowach, że przedmioty, które stają się naszą własnością, niebywale zyskują na wartości 93

        1. Fetyszyzm towarowy
          Jak silne marki potrafią nadać swoim produktom wręcz mistyczną wartość 97

        1. Jak zmniejszyć ból płacenia
          Karty płatnicze, karty kredytowe, BLIK, płatności odroczone, darmowe zwroty 103

        1. Adaptacja
          Dlaczego tak szybko przestaje nas cieszyć to, co jeszcze niedawno zachwycało 109

        1. Poczucie własnej wartości
          Jak marki próbują najpierw pogorszyć nam swój obraz, aby następnie wykorzystać to do sprzedania nam czegoś pod wpływem emocji 113

        1. Grywalizacja
          Poznaj jej „ciemną stronę”, czyli jak firmy wykorzystują perswazję w grach i aplikacjach, aby konsument sięgnął do kieszeni 114

        1. Krótka lista tricków sklepowych
          Które mają sprawić, że klient chętniej i częściej rozstanie się ze swoimi pieniędzmi 125

      Część 3

         

          1. Jak stawić opór zalewowi przekazu reklamowego oraz pokusom czyhającym na każdym kroku 137

          1. Porównywanie się do innych
            Jak walczyć z prawdziwą zmorą współczesnych czasów. 139

          1. Prokrastynacja
            Jak ją wykorzystać podczas decyzji zakupowych 142

          1. Potęga nawyków
            Jak wykorzystać nawyki do zmniejszenia liczby nieprzemyślanych zakupów 144

          1. Na czym nie warto oszczędzać
            Materac, wygodne buty, regularne badania 151

          1. Zbuduj fundament do trwałej zmiany
            Sen, odżywianie, ruch i suplementacja 155

          1. Autożyczliwość 160

          1. Szuflada z pomysłami, inspiracjami 161

        Posłowie

        Bibliografia – 20 tytułów polecanych książekjak mniej kupować