Spis treści e-booka „Jak mniej kupować”

O czym dokładnie jest ten poradnik?

Wstęp – skąd pomysł na publikację? 7

Część 1

 

    1. Konsumpcjonizm vs minimalizm
      Czy naprawdę nie ma złotego środka 18

    1. Siła nabywcza
      Na ile tak naprawdę nas stać 22

    1. Demografia
      Dlaczego obecne negatywne trendy w strukturze wiekowej Polaków mają znaczenie 31

    1. Budżet domowy
      Dlaczego każdy powinien prowadzić chociażby najprostszą jego wersję? 36

    1. Dlaczego kupujemy
      Co tak naprawdę wpływa na to, że kupujemy te, a nie inne produkty 41

    1. Zakupoholizm
      Problem, o którym praktycznie się nie mówi i nie pisze, pomimo że dotyczy kilku procent społeczeństwa 49

    1. Kupowanie impulsywne vs kupowanie kompulsywne
      Czym się różnią i jak wiedza o tym może nam pomóc 53

Część 2

 

    1. Na tropie klienta
      O sytuacji, kiedy sklep wie o kliencie więcej niż jego najbliżsi, i o namawianiu do nieskrępowanej konsumpcji nawet kosztem utraty oszczędności. 56

    1. Google, Facebook, Instagram
      To one coraz częściej inicjują proces zakupowy 60

    1. Big data, algorytmy
      O tym, jak gromadzone o nas dane coraz częściej decydują o tym, co kupujemy 65

    1. „Chciwość jest dobra”
      Jak firmy próbują dotrzeć do klientów na każdy możliwy sposób 71

    1. O potędze „za darmo”
      Dlaczego tracimy głowę, gdy widzimy, że coś jest „za darmo” 77

    1. Postarzanie fizyczne i psychologiczne
      Co robią firmy, aby zniechęcić nas do już posiadanych przedmiotów 81

    1. Naśladownictwo
      Czy neurony lustrzane wpływają na nasze decyzje zakupowe 88

    1. Przywiązywanie się do przedmiotów
      Co takiego się dzieje w naszych głowach, że przedmioty, które stają się naszą własnością, niebywale zyskują na wartości 93

    1. Fetyszyzm towarowy
      Jak silne marki potrafią nadać swoim produktom wręcz mistyczną wartość 97

    1. Jak zmniejszyć ból płacenia
      Karty płatnicze, karty kredytowe, BLIK, płatności odroczone, darmowe zwroty 103

    1. Adaptacja
      Dlaczego tak szybko przestaje nas cieszyć to, co jeszcze niedawno zachwycało 109

    1. Poczucie własnej wartości
      Jak marki próbują najpierw pogorszyć nam swój obraz, aby następnie wykorzystać to do sprzedania nam czegoś pod wpływem emocji 113

    1. Grywalizacja
      Poznaj jej „ciemną stronę”, czyli jak firmy wykorzystują perswazję w grach i aplikacjach, aby konsument sięgnął do kieszeni 114

    1. Krótka lista tricków sklepowych
      Które mają sprawić, że klient chętniej i częściej rozstanie się ze swoimi pieniędzmi 125

Część 3

 

    1. Jak stawić opór zalewowi przekazu reklamowego oraz pokusom czyhającym na każdym kroku 137

    1. Porównywanie się do innych
      Jak walczyć z prawdziwą zmorą współczesnych czasów. 139

    1. Prokrastynacja
      Jak ją wykorzystać podczas decyzji zakupowych 142

    1. Potęga nawyków
      Jak wykorzystać nawyki do zmniejszenia liczby nieprzemyślanych zakupów 144

    1. Na czym nie warto oszczędzać
      Materac, wygodne buty, regularne badania 151

    1. Zbuduj fundament do trwałej zmiany
      Sen, odżywianie, ruch i suplementacja 155

    1. Autożyczliwość 160

    1. Szuflada z pomysłami, inspiracjami 161

Posłowie

Bibliografia – 20 tytułów polecanych książekjak mniej kupować


jak_mniej_kupowac_powiekszony_przycisk_powrot_do_strony_ebooka_250_70